Ga naar de inhoud

Praktijk voor Gezondheid
Creatief bewustzijn - Vrijheid - Levensvreugde

Creatieve therapie

Spelen, creëren, bewegen, weer in contact komen met je innerlijk kind.

Tekenen, zingen, dansen, knutselen, een vision- of action-board ontwerpen, wandelen, weer in beweging komen via spel, klank en kleur.

Vaak worden hier ook de elementen Aarde, Water, Vuur en Lucht bij betrokken.

Je mogen, kunnen en durven uitdrukken op je eigenWIJZE manier.

Om diep contact te maken met je innerlijk kind, om kinderen en jongeren weer vertrouwen te schenken. Om je eigen ruimte en sacred place te ervaren en in te nemen.

Ik heb 40 jaar ervaring met het werken met kinderen.

Ook met kinderen in het buitengewoon onderwijs. Kinderen met buitengewone talenten dus en soms ook met buitengewone trauma’s.

Ik heb maar al te vaak ervaren dat kinderen niet tot leren kwamen, omdat de leervoorwaarden niet ingevuld waren. Veiligheid, ruimte, voeding, licht, liefde en acceptatie. Getraumatiseerde kinderen hebben geen ruimte om nieuwe dingen te leren. Ze staan op overlevingsstand.

Sommigen reageren dan door druk of agressief en rebels gedrag. Anderen trekken zich helemaal in zichzelf terug.

Kinderen met tientallen labels voelen zich niet geliefd, niet gezien. Ze hebben constant het gevoel dat ze tekort schieten, er niet bij horen, zichzelf niet mogen zijn.

Er wordt in het onderwijs dan nadruk gelegd op wat ze NIET kunnen en er wordt niet gezien wat hun talenten zijn. Elk label heeft een zeer positieve keerzijde. Je kan alleen leren vanuit kracht, niet vanuit zwakte.

Leren gebeurt makkelijk en organisch vanuit zelfacceptatie.

Ik was en ben een rebelse leerkracht, eentje met een visie en een groot hart. Ik leerde en leer nog dagelijks van de heldere spiegels die kinderen mij voorhouden.